vendredi 15 février 2019

Agile marketing seminar

Should we search for [agile marketing], Google might return the so called Agile Marketing Manifesto, issued in 2012 [1]. This would remind of course the Manifesto for Agile Software Development [2], which was issued eleven years before, in 2001.

But today, in 2019, for the Chief Marketing Officer (CMO), the management question est neither "Why ?" nor "What ?" but "How ?".

To help CMOs and their teams to reinvent their current marketing capability into an Agile marketing capability, Do-Khac Decision, a management consulting SME which delivers innovative methods and tools for Agility and Happiness at work at scale of large enterprises and administrations, proposes a training seminar.

During the seminar, Do-Khac Decision would  share its own Agile maketing journey, which is on show [3], and some key business tools
  • the Trigger Event Model [4]
  • the design canvas Business Model Pavement for Digital [5].


A 16 months agile marketing journey


The use of Agile games [6] ensures that the seminar is fun.


Contact : Do-Khac Decision


[1] http://agilemarketingmanifesto.org/
[2] https://agilemanifesto.org/
[3] Agile marketing now on show !, Gouvernance numérique de l'entreprise créative,12 Feb. 2019
[4] Agile marketing : the Trigger Event Model, L'entreprise numérique créative, 26 Feb. 2019
[5] Two graphical tools for Agile marketing, L'entreprise numérique créative, 15 March 2019
[6] Agile games from around the world, L'entreprise numérique créative, 4 March 2018



Update 6 July 2019
Do-Khac Decision turned the seminar into en Enterprise Adventure Game
Agile marketing The Game Part 1, Do-Khac Decision, 5 July 2019
Definition : Enterprise Adventure Game, in five intrinsic characteristics, L'entreprise numérique créative, 31 May 2019

Nominations

2015 : La méthode "IT Regime Management" et ses outils d'intelligence collective émotionnelle présélectionnés par l'association Pacte PME pour le compte d'une entreprise membre recherchant des solutions innovantes pour des économies en systèmes d'information et télécom.

2015 ; Lors de la cinquième édition de l'IT Innovation Forum parraînée par le Club des Responsables d'Infrastructure et de Production (CRIP) le 27 janvier dernier, l'innovation frugale du "Personal MOOC" a reçu le Trophée IT Innovation Forum dans la catégorie Enterprise Mobility / Collaboratif.

2017 : Le serious game La Maîtrise d'Usage a été retenu par le SGA / ministère des arméés pour être présenté dans l'espace startup de "Innovation Défense en soutien des armées", une manifestation organisée dans le cadre de la Semaine de l'Innovation Publique du 20 au 26 novembre 2017.